Schooladviezen

Al in groep 6 spreekt school een uitstroomverwachting voor het kind uit. Zo kunnen er tijdig interventies gedaan worden. In groep 7 volgt er een tweede uitstroomverwachting. Halverwege groep 8 volgt er een definitief schooladvies.
De leerlingen van groep 8 stromen aan het einde van hun basisschoolperiode uit naar de volgende scholen van voortgezet onderwijs. Voor regio Leiden kunt u denken aan de volgende scholen:
Het Stedelijk Gymnasium in Leiden, Het Rijnlands Lyceum, het Adelbert College, het Marecollege, Het Wellant College, Het Bonaventura, het Vlietland College of naar het Da Vinci College. De leerlingen van groep 8 krijgen de VO-gids waar alle scholen uit de regio in staan vermeld. Elk jaar is er in november een voorlichting voor de ouders van groep 7 en 8 over het tijdpad dat wij volgen tot aan de adviezen.

In het onderstaande document vindt u de procedure zoals omschreven door Panta Rhei. Dit is de procedure zoals wij hem op school hanteren.

Procedure basisschooladvies